Julafton x 2

Nu har vi minsann firat julafton i två dagar. En himla massa mys, god mat och en hel massa julklappar.

Lillejulafton började med ett besök på emmakliniken i malmö där vi fick se hur världen finaste julklapp mådde. En liten skatt som förväntas anlända i sommar om allt går som det ska.



Efter det åkte vi till min mormor och morfar för att lämna julklappar och önska God jul. Morfar har verkligen blivit dålig och det är så hemskt att se. Älskade morfar som brukade vara så stor och stark.

Kvällen firades hemma hos oss med min familj. Vi bjöd på helstekt kalkon med tillbehör och till efterrätt blev det pepparkaks och saffranscheesecake. Vansinnigt gott alltihopa :) Sen blev det julklappsöppning innan bingolotto. En massa fint fick vi, Emilia fick naturligtvis mest.

Det blev en rätt tidig kväll då jag som vanligt blir akut trött vid 20. Så strax efter 21 åkte mina föräldrar hem ich vi plockade undan och gick och la oss.

På självaste julafton åkte vi till Ljungby där vi också ska stanna till lördag. Svärfar bjöd på god julmat och annat gott. Julklappar delades naturligtvis ut här också och vi kan konstatera att vi är rysligt bortskämda med så snälla familjer.

Emilia fick även träffa pappa tomten och var allt annat än rädd, mer fundersam.


Hon lyckades också hitta alladin asken och smakade choklad för första gången. Körsbärslikörchokladen var ingen höjdade men andra bitar smakade tydligen bra ;) Nu har vi gömt asken och hon får nöja sig med clementiner istället.

Fler bilder kommer en annan dag. De flesta finns på den vanliga kameran. Vi har iallafall haft en underbar jul oxh önskar alla andra detsamma!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lite av allt, men mest om min bebis

Bloggen om mig och min familj blandat med lite av allt annat

RSS 2.0