En hel evighet

Herregud vad jag är dålig på att uppdatera här. Snart är det tre månader sen sist. Tiden går så fort och jag hinner inte riktigt med. Meningen med bloggen var ju att jag skulle skriva ner sådant som hänt med Emilia så jag kommer ihåg det. Aja, det får bli som det blir :)
 
Det har hänt massor sen sist i alla fall. Först och främst så har vi flyttat. Vi är nu installerade i vårt lilla radhus i vår nya hemstad. I snart tre veckor har vi bott här på heltid och vi stormtrivs. Det är visserligen långt ifrån vänner och familj men när alla har fullt upp på varsitt håll så ses man ändå inte så ofta. Telefonen funkar fint och det viktigaste är ju faktiskt att vi i familjen får vara tillsammans och det får vi. Såhär mycket har jag inte träffat Jonas på länge :)
 
Emilia har blivit så stor. Hon utvecklades något enormt under tiden hos Carina och jag har fällt många tårar över att hon inte går kvar hos henne. En mer fantastisk dagmamma får man leta länge efter. Men vi ska hälsa på i sommar och se om vi även kan träffa de andra barnen som går hos henne. Det är verkligen en utmaning att vara hemma med Emilia. Det är fullt ös hela tiden och min foglossning ställer till en del hinder och svårigheter. Som tur är så har vi lekplatsen och skogen precis utanför dörren så där kan Emilia roa sig bra medans jag kommer efter i ett lugnare tempo. Hon har börjat prata otroligt mycket, hon sätter ihop två, ibland tre ord och berättar allt hon ser och gör och har gjort. Hon älskar att sjunga och dansa. Favoritsången är blinka lilla stjärna men nr hon sjunger så låter det som något helt annat, gullunge! Många ord är fortfarande lite obegripliga men vi förstår henne nästan alltid även om andra inte andra gör det. Men det kommer mer och mer. Hon är ju bara 20 månader så vi är inte stressade över det. Hon är vår lilla solstråle och är nästan jämt glad med massa bus i blicken. Lite trots har vi börjat känna på men det är än så länge mest när hon är trött eller uttråkad som hon får utbrott.
Hon sover numera fantastisk bra. Hösten totala brist på sömn glömmer jag inte men det känns mer och mer avlägset. Hon somnar utan problem vid ca 19,30 på kvällen. Ibland lite senare och ibland lite tidigare. Hon sover sedan hela natten till ca kl 6 på morgonen då hon kommer in till oss och vill busa lite innan vi går ner och äter frukost. Enstaka gånger har hon kommit in mitt i natten och lagt sig mellan oss men hon somnar alltid om då och sover till vanlig tid på morgonen. Det är så mysigt att höra hennes små fötter trippa in i vårt sovrum och sen gosa ner sig mellan oss.
Mina finaste <3
 
Gravid är jag fortfarande, men förhoppningsvis bara några veckor till. Är idag i v 35+1 och känner mig så trött på detta nu. Foglossningen har gjort mig sjukskriven sen 2 månader tillbaka. Kunde inte gå när jag hade jobbat och bara grät jämt. Nu är det mycket bättre även om jag får galet ont och svårt att gå om jag anstränger mig för mycket. Jag gick på akupunktur i Lund som hjälpte en del också men framförallt så hjälper det att jag kan ha ett lugnare tempo. På jobbet var det omöjligt tyvärr. Men jag saknar mitt jobb, det är ju så kul med alla små pyttebebisar och alla mina goa kollegor.
 
Det ska bli spännande att se vad det är för bebis i magen. Allt är verkligen annorlunda denna gången. Vi tror det blir en pojke men vi har ingen aning alls :)
 
Graviditeten med Emilia:
- + 25 kg
- stor överallt och inte bara magen
- brun rand över hela magen
- inget illamående
- foglossning
- halsbränna
- stor bebis, över kurvan
 
Denna graviditeten:
- + 7 kg (än så länge)
- stor mage men i övrigt ingen skillnad på kroppen
- ingen brun rand
- illamående de första månaderna
- mycket svår foglossning
- halsbränna
- liten bebis, - 13% enl ul i v 34
 
Det känns som att det inte är jättelångt kvar. Magen har sjunkit och det trycker och ilar nertill. Den får gärna stanna till 37+0 men sen så vill jag ha ut den. Denna graviditeten har verkligen inte varit någon höjdare. Influensa, sprucket revben och nu den katastrofala foglossningen gör att jag känner mig klar. Det enda vi har kvar att fixa är bärsele, babynest och tvätta babykläderna. Sen så :)
 
Såpbubbleprinsessan :)
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lite av allt, men mest om min bebis

Bloggen om mig och min familj blandat med lite av allt annat

RSS 2.0