Öppna förskolan

Idag var vi för första gången på öppna förskolan här i Kungsbacka. Riktigt mysigt var det och Emilia älskade att leka med de andra barnen, Fina, stora och luftiga lokaler med en massa leksaker. Bra fika att köpa när man blev hungrig och ordentliga matplaster att äta vid. Dessutom fanns där ett kanonbra barnvagnsförråd att ställa vagnen i. På ÖF i Lund var lokalerna mycket mindre och vagnen fick stå ute vilket inte var någon höjdare om det regnade eller så. det var minsann riktigt skönt för denna mamman att få prata med andra mammor lite också så det var en perfekt förmiddag för både mor och barn :)
 
Efter vi varit där så åt jag lunch på Kungsmässan medans Emilia sov sedan gick vi ner mot stan i regnet för att gå lite på marknaden innan vi skulle till vårdcentralen för Emilias vaccination. Det var dags för andra dosen TBE och hon skötte sig exemplariskt :)
 
Sen hade jag tänkt gå lite till på marknaden men eftersom himlen helt öppnade sig och jag inte hade någon regnjacka, bara regnskyddet till vagnen så vaggade vi bort till resecentrum för att ta bussen hem. Det var länge sen jag var så blöt. Fy tusan vad det regnade! Marknaden är tydligen återkommande här i staden första torsdagen var månad så vi får ju definitivt fler chanser att gå på den. Men två blommor hann jag köpa iaf :)
 
Idag ko Jonas hem och nu har vi långhelg tillsammans. Imorgon ska vi fira en försenad morsdag samtidigt som vi firar nationaldagen. PLanen är att åka in till slottskogen i Göteborg där de ska ha en lite djurpark och andra aktiviteter. Picknick tar vi med oss och håller tummarna för fint väder! En riktig mysdag för hela familjen.
 
På söndag åker vi ner till Tesås för att fira två av Emilias kusiner som fyllt/fyller år. Det ska bli riktigt kul då vi inte har träffat dom sedan vi var i Abu Dhabi. Nu är de hemflyttade igen så det ska bli riktigt kul!

Finaste lilla familjen <3
Emilia älskar när vi läser för henne så det uppmuntrar vi helhjärtat. Både jag och Jonas är starka motståndare till att barn ska ha fri tillgång till ipad, datorspel och tvpspel. Fantasin kan utvecklas på andra sätt och tids nog kommer hon att sitta framför en skärm stora delar av dagen så så länge vi kan så undviker vi det.
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lite av allt, men mest om min bebis

Bloggen om mig och min familj blandat med lite av allt annat

RSS 2.0