23+1 och ett trasigt revben

Igår var det en lite speciell dag. Bebisen blev hela 23 veckor och kan nu överleva utanför magen. Nu vill jag ju absolut inte föda på länge men det är ändå på något vis skönt att ha passerat den dagen. Från och med nu så kommer bebisen bli starkare och starkare för varje vecka.

I övrigt mår jag väl ok. Influensan jag hsde för en månad sedan resulterade i en envis hosta och för två veckor sedan small det till ordentligt. Dum som man är går man inte till doktorn utan går och ha jätteont istället. Igår blev det dock för mycket och jag gick till doktorn. Han kunde meddela att jag troligtvis har en spricka i ett revben och en muskelsträckning precis intill. Muskelsträckningen kom igår och läker på nån dag men sprickan kan ta upp till 8 veckor innan det slutar göra ont. Det är inte mycket att göra åt det men jag fick iaf utskrivet citodon så inatt sov jag för första gångem på två veckor ordentligt och vaknade utvilad. Muskelsträckningen känns redan bättre vilket är skönt. Sprickan har jag ju jobbat med i två veckor men både och blev för mycket så jag har varit hemma igår och idag. Men till helgen ska jag jobba igen :)

Nu börjar vi så smått räkna ner till flytten. Det ska bli så roligt och läskigt. Och varför glömmer man hur mycket det är som ska göras och fixas inför en flytt? Och varför samlar man på sig så mycket skräp?

Mitt i all smärta och all flyttpanik så har vi vår lilla solstråle. Detta fantastiska barn som sover hela nätterna för det mesta och på senaste tiden sovit till mellan 6-7 istället för att vakna 5. Hur kan en liten människa vara så underbar? Det är nästan så man undrar om det är möjligt att nya bebisen blir lika fantastisk? Fast det blir den ju såklart :)


Läser bok efter frukosten



Pusskalas





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lite av allt, men mest om min bebis

Bloggen om mig och min familj blandat med lite av allt annat

RSS 2.0