Fullt ös

Hela veckan har gått i ett känns det som med läkarbesök på BVC i måndags, Malmö i tisdags, sista föräldragruppen igår och babysim idag, dagarna bara rinner iväg. Vilket är tur för då hinner vi knappt sakna mannen i huset som åter igen är iväg på tjänsteresa. Det var likadant förra veckan och de kommande veckorna ser också likadana ut. Jag är ensamstående mamma måndag till torsdag :) Det funkar som tur är riktigt bra, mest för att Emilia är en lite goding som sover så bra och som är så lätt att ta med på olika aktiviteter. Det är också tur att vi har så goa vänner som ställer upp och umgås med oss varje dag så vi slipper sitta ensamma hemma. Skönt för både mamma och bebis att vara lite sociala. Men imorgon får vi åter igen träffa vår tredje familjemedlem. jag och Emilia tar tåget mot Småland imorgon bitti där Jonas hämtar oss och så spenderar vi helgen i stugan. Kvalitetstid deluxe!
 
 
 
 Vi gör nu ett andra försök med babysim för Emilia, jag vill så gärna att hon ska vara vattenvan och som tur är så älskar hon det denna gången. Vår lilla prinsessa skrattar nu sig igenom halvtimmen i vattnet istället för att skrika sig igenom den. Hon älskar när vi sjunger och börjar alltid klappa händerna och dansa när hon hör musik. Det ser dock lite kul ut när hon försöker dansa i vattnet, det går sådär bra :)
jag tror faktisk vi har en liten dansprinsessa här hemma. Så fort hon hör musik så börjar hon dansa, det är så otroligt gulligt när hon står och vickar på sin lilla blöjrumpa. Måste försöka få det på film någon dag. Det är dock inte det lättaste för så fort kameran kommer fram så stannar hon upp och smajlar istället, lilla linslusen ;) Hon som var så grinig de första månaderna av sitt liv har den senaste tiden blivit den gladaste lilla skrutt jag sett.
Nya nattningsvanor har vi också börjat med denna veckan och de funkar mycket bättre än de tidigare. Innan somnade hon alltid i famnen efter vällingen på kvällen men den senaste tiden har det tagit längre och längre tid innan hon somnat och det har blivit svårare och svårare att få henne att somna och på natten när hon vakat har det varit svårare att få henne att komma till ro. Men nu så lägger vi henne vaken i sängen och klappar på henne tills hon somnat vilket har tagit ca 5 minuter var kväll och på natten när hon vaknat så har vi inte tagit upp henne utan bara stoppat om henne igen och klappat på henne tills hon somnat om vilket har tagit som mest 4 minuter. I natt somnade hon dessutom om innan jag hann in på hennes rum :) Hon  har ju visserligen alltid sovit bra men nu sover hon ännu bättre :)
 
Det enda molnet på vår himlen denna vecka (förutom att vi saknar mannen) har varigt att jag fått gå tillbaka till min iphone. Jag hatar iphone. Min samsung S3 är ljuvlig men eftersom jag lät Emilia leka med den så får jag skylla mig själv att skärmen har spruckit rejält, det verkar dessutom ha påverkat skärmen funktion eftersom den är så långsam den gick sönder. Så i väntan på lagning är jag med iphone. Iphone är skit! Sjukt jobbigt att hålla på att uppdatera, den ska kopplar till Itunes blablabla. Skräp! Alla som gillar iphone är det synd om.
 
Nu är det snart dags för sängen, ska bar packa klart det sista så vi kommer iväg snabbt imorgon :)
Trevlig helg på er!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lite av allt, men mest om min bebis

Bloggen om mig och min familj blandat med lite av allt annat

RSS 2.0