Hemma igen

Då var jag och Emilia hemma igen från en som vanligt ljuvlig helg i Tesås. Det är lika skönt var gång man kommer dit och lika tråkigt var gång man åker hem. Emilia verkar som tur är också trivas där uppe och är glad mest hela tiden. Mannen lämnade vi kvar i Ljungby då han åter igen ska jobba på annan ort. Men denna veckan kommer han hem på onsdag kväll redan och ska jobba i Lund torsdag och fredag, skönt!
Sen vi kom hem har jag faktiskt hunnit med en hel del trotts trött och gnällig bebis. Jag har handlat lite mat medan lilla moster My passade lillfisen och sen klippte vi gräset jag och Emilia, eller Emilia tittade mest på medans jag drog runt gräsklipparen :) När hon sen somnat för natten tog jag tag i att beställa lite foton för framkallning och så bakade jag två plommonpajer till frysen. Alltid bra att ha något i frysen om man skulle få gäster.
 
Emilia börjar bli modigare och modigare nu och vågar nu ibland när hon bara håller oss i ena handen och hon försöker stå själv lite då och då. Det ska bli spännande att se när hon faktisk släpper taget och klarar det själv. Fast jag tror det dröjer lite till. Jag tror knappt att hon går innan ettårsdagen, men vi får se. Det går ingen nöd på henne för det, hon verkar nöjd med att krypa :)
 
Hon höll på att ge mig en liten hjärtattack i eftermiddags. Jag satt i vardagsrummet medans Emilia lekte i köket och i hallen. Helt plötsligt hör jag hennes ljuva babblande utifrån!? Då har ungen krupit ut på egen hand och tagit sig ner för det enda trappsteg där är. Men det trappsteget är i sten. Hon har då aldrig vågat sig ut på egen hand innan men visst, någon gång ska vara den första. Tokunge!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lite av allt, men mest om min bebis

Bloggen om mig och min familj blandat med lite av allt annat

RSS 2.0