Tredagarsfeber

Det visade sig att lilla hjärtat mest troligt hade tredagarsfeber. Den feberfria morgonen igår var visst bar tillfällig för senare under dagen var tempen uppe i ca 38 grader igen. Men idag har hon dock varit feberfri men nu har utslagen kommit. Lilla loppan är flammig och prickig mest överallt. Tur för henne (och mig) så är det inget som besvärar henne utan hon ha varit min vanliga lilla solstråle idag.
 
Dagen idag har tillbringats tillsammans med Malin och lille Oscar och senare på eftermiddagen så fikade vi hemma hos Johanna och Edvin. Sötungarna var som vanligt bedåraden men idag så var de extra gulligt. De lekte nämligen tillsammans för första gången på riktigt. Innan har de mest suttit bredvid varandra och tagit leksaker ur varandras händer och bankat på varandra men idag så lekte de tittut med varandra. De stod vid på varsin sida av soffbordet och turades om att huka sig ner och gömma sig. De skrattade gott åt varandra medan jag och Johanna satt bredvid mer tårar i ögonen och tyckte våra ungar var lite extra ljuvligt just idag :)
Tittut är för övrigt Emilias favoritlek, hon leker så fort hon får tillfälle och extra roligt är det i vagnen med en filt :)
 
 
 
Förutom tittut så är en annan favoritlek klappa händerna. Det spelar nästan ingen roll hur arg och ledsen hon är, börjar jag eller Jonas att sjunga "Klappa händerna när du är riktigt glad...." så slutar hon genast med det hon håller på med för att omedelbart börja klappa händerna. Sjukt praktiskt i bilen när hon börjar tröttna på att sitta ensam i baksätet :)
 
Liten håller på att bli stor och det är så mycket jag tänker jag måste srkiva ner medan jag kommer ihåg det, men jag märker att jag redan börjar glömma en del. Numera så ska hon helst äta själv, bara sova en gång på dagen och bestämma allt själv. Hon börjar få en vilja som jag inte är van vid och hon är svårare att avleda än tidigare. Nu börjar hon bli ett barn, min lilla plutt. hur kunde tiden gå så fort? Var är den lilla gosiga klump som nöjde sig med att ligga i famnen länge länge? Nu är det full fart mest hela tiden, visst är det skönt att hon äntligen kan leka långa stunder på egen hand men hon vill så sällan gosa numera och jag saknar det. Samtidigt är det otroligt häftigt att den lilla lilla klumpen har blivit så stor, så självständig och så medveten om allt som händer runt omkring. Jag ser med spänning fram emot framtiden.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lite av allt, men mest om min bebis

Bloggen om mig och min familj blandat med lite av allt annat

RSS 2.0