En vecka kvar


 
Snart, riktigt snart så är det jul. Tänk att det redan är ett år sedan sist?! Helt galet vad tiden går fort.
Lilla hjärtat växer så det knakar och denna julen är hon nog lite mer medveten om vad som händer även om hon troligtvis inte bryr sig så mycket om presenterna som pappret och snöret runt om :)
 
Den senaste tiden har präglats av sjukdom, hos både mig och lillan. Först ut var Emilia med hög feber i flera dagar. Usch så obehagligt det var när feber steg över 40 grader och hon låg helt borta i min famn. Två nätter spenderades på soffan sovandes upprätt med hostig och febrig lite skrutt i famnen. Lagom till hon blev frisk var det min tur att åka på dunderförkylning deluxe. Och ovanpå detta så har sömnen varit rätt kass hos oss båda. Men det verkar som tur är ha vänt nu och vi är nu friska och krya om än lite småsnuviga. Denna veckan är dessutom den sista som mannen är iväg så vi jublar av glädje över att han kommer hem på fredag :)
 
Till helgen är det dags för min tripp till Ullared med Malin och Johanna, shoppingen står på andra plats på listan denna gången och sömn är det vi alla ser mest fram emot. Ostörd sömn, denna lyxvara som vi småbarnsföräldrar inte är helt bortskämda med!
 
Sen på måndag den 23:e börjar jag och mannen vårt julfirande med ett spännande besök på emmakliniken i Malmö medans Emilia får vara hemma med mormor och morfar. Efter det far vi vidare till min mormor och morfar för att önska en god jul. De kan tyvärr inte pga morfars mycket elaka cancer vara med och fira med oss så vi tar en snabb fika och myser en liten stund. Kvällen ska sen spenderas men mina föräldrar och syskon hemma hos oss med lite julfirande och uppesittarkväll.
På julafton packar vi in oss i bilen och far mot Ljungby i ett par dagar där vi ska fira jul och svärfars födelsedag.
Riktigt mysigt ska vi ha!
 
Det blir hektiska dagar framöver, men det ska bli så härligt. Vi har så mycket att se fram emot de sista dagarna av året och även nästa år. Vi har resan till Abu Dhadi i januari, husletande och flytt en bit bort under våren och förhoppningsvis något riktigt stort till sommaren. 2014 kommer bli ett bra då, fast sedan jag träffade Jonas så har alla år varit riktigt bra år, älskade man som gett mig det finaste man kan få! En liten skatt och så mycket lycka <3 Trots sömnbristen så är livet rätt bra just nu, faktiskt väldigt bra :)
 
Ett mysigt besök i Stehag har vi också hunnit med, näste gång vi ses är hemma hos oss på nyår. Mys på hög nivå!

Min lilla pepparkaksgumma på sitt första luciatåg. Mest stod hon vid sidan om och tittade på det "långa" tåget beståendes av två andra barn. Så kan det gå när det är lugnt hons dagmammorna ;)
 
Hade tänkt lägga upp fler bilder men det får bli ett separat inlägg från mobilen. Av någon anledning tar det en evig tid att ladda upp bilderna på datorn.
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lite av allt, men mest om min bebis

Bloggen om mig och min familj blandat med lite av allt annat

RSS 2.0