Årsdag och krypning

Idag har vi bott i lägenheten i ett år. som vi trivs, det trodde jag inte för ett år sedan. Dagen har vi firat med ett besök på Ikea utan barn. Så skönt att gå utan barnvagn och utan att behöva stoppa in nappen i munnen på en uttråkad bebis! Mina föräldrar var gulliga att ställa upp som barnvakt med kort varsel. Emilia skötte sig tydligen exemplariskt så vi slapp skämmas för henne! Möblerna som inhandlades var en byrå och en bokhylla till Emilias rum.
Två gånger fick Jonas åka tillbaka till Ikea för att byta delar, första gången var det en del av byrån som var felborrad. Andra gången var det ett av de stora hyllplanen som var väldigt kantstött. Men vi blev iaf kompenserade för besväret att åka dit igen.

Vi blev klara med allt lagom till att Emilia höll på att somna sittandes. Så det vat bara att ge henne vällingen sen somnade hon gott.



En liten snickare?

Förutom att hjälpa oss med att montera möbler så har busbebisen tränat på att krypa, så fort hon får tillfälle så ska hon upp på alla fyra. Hon kommer ingenstans men oj vad hon kämpar :) Hon ser så otroligt fokuserad ut. Jag måste försöka få till en bild på henne när hon kämpar.

Efter att Emilia somnade åt jag och min kärlek middag i trädgården. Räkmacka/sallad, då otroligt gott! Och ännu godare är det när man kan sitta ute och äta.

Nu är det mys i soffan med godis framför eurovision finalen!

Utelek :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lite av allt, men mest om min bebis

Bloggen om mig och min familj blandat med lite av allt annat

RSS 2.0