Min allra första Mors dag

Idag har jag firat min allra första mors dag. Förra året blev jag lite firad av bebisen som låg i magen men denna gången var det mer på riktigt med man och barn som kom in på morgonen med present och frukost.
 
Dock kom de in med frukosten kl 07.10 och då var jag inte särkskilt pigg på att gå upp så jag öppnade presenten och tackade för den sen så var jag så otacksam att jag ratade frukosten och la mig igen.  Lite mer än en timme senare kl 08.30 klev jag ur sängen något piggare. Bebisen och mannen hade visserligen redan ätit frukost då men var snälla nog att hålla mig sällskap medans jag åt de goda sconsen som mannen hade bakat och drack mitt mikro-uppvärmda te. Så gott det var, efter några veckor på lchf smakade dom där sconesen riktigt ljuvligt.
 
Jag cyklade sedan till gymet för lite egentid och för att se om jag kunde göra fler armhävningar än sist vilket jag kunde och jag har nu slagit mitt tidigare personliga rekord på 5 armhävningar (på fötterna) och kan nu göra 6+1 :) Halleluja!
 
Näör jag kom hem så duchade jag och vi åt lite lunch bestående av rester. Sen åkte vi till min mormor moh morfar för att fira mamma och mormor. Hela tjocka släkten var där dvs mina föräldrar och syskon och min morbror med familj. Emilia var såklart huvudpersonen som vanlilgt men verkade itne ha något emot det. Min snälla kusin hade virkat en massa små kakor till henne efter beställning från mig. Bilder kommer, men jag sitter vid datorn och skriver och bilder finns naturligtvis på telefonen.
 
När vi kom hem så nattades bebisen så jag och maken kunde inta middag bestående av hämtmat från Aptiten. Dom har utan tvekan världens godaste kycklingsallad och jag sitter nu här och är så mätt att jag nästan spricker.Snart ska vi titta på solsidan och wallander och äta choklad (marabou black),
 
Min första mors dag har bevlsligen varit en bra dag. Så tack min älskade lilla famlj för uppvaktningen.
 
Presenten var förresten alldeles underbar, ett presentkort på 60 minuter massage, det kommer bli vannsinnigt skönt efter att ha släppat runt på en bebis i åtta månader.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lite av allt, men mest om min bebis

Bloggen om mig och min familj blandat med lite av allt annat

RSS 2.0