Egentid

Eftersom mannen är på megalång tjänsteresa (12 dagar) och Emilia har sovit lite kasst de senaste tiden så var mina föräldrar gulliga och erbjöd sig att ta henne lördag till söndag denna helgen. Så jag har välförtjänt och efterlängtad egentid. Emilia blev hämtad i förmiddags och när jag blivit ensam mötte jag upp Johanna för lunch och barnfri tid på nova. Nör jag sen kom hem på eftermiddagen så storstädade jag hemmet och bakade en tårta i lugn och ro. Nu har jag landat i soffan och ätit en smarrig middag bestående av halloumi, skagenröra, ägg och sallad :) Så mycket bättre går på tv och jag saknar Emilia jättemycket. Visst är det skönt att ha egentid och det är otroligt lyxigt för en småbarnsmamma att få sova en hel natt men det känns så tomt här i lägenheten. Ingen liten skrutt som snarkar i spjälsängen. Tur hon kommer hem imorgon så jag får gosa med henne ♥ Troligtvis saknar hon inte mig det minsta när hon är iväg. Det är säkert alldeles för roligt att hänga med mormor, morfar, moster och morbror :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lite av allt, men mest om min bebis

Bloggen om mig och min familj blandat med lite av allt annat

RSS 2.0