Inskolning

Denna veckan började vi skola in Emilia hos dagmamman. Planen är att hon ska gå två dagar i veckan när jag börjar jobba 50 % om två veckor. Än så länge har det gått jätte bra och hon verkar trivas superbra. Det är inte så många andra barn, bara två stycken till varav en är fem år och en är 18 månader. Två dagar i veckan träffar de en annan dagmamma med två barn, en ettåring och en treåring. Så det är en liten grupp barn vilket känns jätteskönt. Jag gillar inte riktigt de stora grupperna som finns på förskolan och jag tycker det är bra att det är blandade åldrar. Emilia verkar se upp till den stora flickorna på te och fem år och de är så goa mot henne.

Idag var första gången jag lämnade henne själv där. Vi får se hur länge det blir. Men allra senast hämtar jag henne efter lunch så sover hon i vagnen sen. Men hon var glad när jag gick så än så länge känns det bra. Känns jättemärkligt att vara hemma själv utan henne och att någon annan passar henne. Det är ju min lilla skrutt. Men jag tror att hon tycker det är roligt, det verkar så iaf. Fast det kanske är annorlunda när det blir på riktigt, hon kommer ju bli lämnad tidigt på morgonen och ta frukost där och sen hämtar jag henne efter jobbet vid 15,30. Men det går nog bra det med. Andra barn klarar det ju så då borde hon också göra det. Det är nog mest i mammahjärtat det känns och så länge jag visar henne att jag är glad och positiv så borde det går bra tror jag (hoppas jag).

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lite av allt, men mest om min bebis

Bloggen om mig och min familj blandat med lite av allt annat

RSS 2.0