Note to self

Koka inte kola med en vaken unge i hasorna. Den bränns så lätt vid då ;) Men trots att det luktade lite skumt i köket lyckades jag nog rädda eländet. Det smakade inte så bränt utan faktiskt ganska gott. Men nästa gång så ska lillfisen sova :)

Sist jag skrev så höll jag tummarna för en bra nattsömn för mig och Emilia. Men livet ville annorlunda och det blev en absolut genomvidrig natt med en glad Emilia som dock vägrade sova eller ens vara i sin säng. Hon skulle leka. Själv grät jag i soffan av trötthet och när klockan ringde på morgonen hade jag lyckats skrapa ihop nästan tre timmar sömn uppdelat på 4 delar. Lyckat? Not so much! Tur för både mig och Emilia att jag skulle jobba den dagen för jag hade gått under om jag skulle umgåtts med gnällfia den dagen. Hon hade haft det kul hos dagmamman och jag tankade energi från världens bästa kollegor. När jag sen hämtade henne på eftermiddagen var både jag och hon trötta men glada. Sedan somnade vi tidigt, Emilia vid 18 och jag vid 19. Den natten var dock helt underbar och jag sov nog i 10 timmar med bara en uppstigning för att lägga tillrätta Emilia som hade fastnar i kortändan på sängen. Så när klockan ringde igår var det en otroligt utvilad mamma som gick upp :)

Idag har vi varit lediga och började dagen med en tidig morgon lite innan fem. Fst går man och lägger sig innan 20 så har man ändå fått sova en del ;) Vi har haft det riktig mysigt idag. Städat lite, med betoning på lite (dammsugit). Umgåtts med Malin och Oscar, bakat chocolate chip cookies, gjort pepparkaksdeg och kokt kola. Nu sover min lilla skatt och snart är det min tur att nanna kudden. Mannen är påväg hem och lär väl smyga genom dörren runt 23 ikväll :) Sen är det snart helg och jag ska jobba igen, vem sa att man behöver umgås med sin man någon gång? Fast över jul och nyår har vi tre veckor tillsammans helt lediga och sen så efter nyår packar vi väskorna och drar söderut mot Abu Dhabi :)

 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lite av allt, men mest om min bebis

Bloggen om mig och min familj blandat med lite av allt annat

RSS 2.0