Om att vara trött

Bloggen går på sparlåga just nu. Jag är så trött jämt och det är inget kul att varken skriva om eller läsa om. Tröttheten slår alla rekord och jag lägger mig sällan efter 20 på kvällen och då har jag fått kämpa med att hålla mig vaken. En av anledningarna till tröttheten är att vi har ett litet barn som inte sover helt optimalt längre. Så nu har vi köpt en extra madrass och ställt bredvid hennes säng så när Jonas är borta så kan jag sova bredvid henne och då hinner hon inte börja leta efter mig på natten när hon vaknar. Tokungen vägrar ju sova i vår säng så något får vi ju komma på. Separationsfas deluxe numera.
Jonas kommer att fortsätta vara iväg på veckorna fram till jul men sen efter årsskiftet blir det annorlunda. Nytt jobb och nya arbetstider och förhoppningsvis kraftigt reducerade resdagar :)

Imorgon är första riktigta dagen för emilia hos dagmamman och jag ör rysligt nervös. Det tar så emot att lämna iväg henne när allt hon vill är att vara hos mig. Jag känner mig så egoistisk som gör det men jag behöver verkligen komma bort lite och jobba, För min egen skull. Hon ska gå två dagar i veckan och hon trivs bra men visst, lämningen kommer nog bli tuff för oss båda. Till råga på allt så ska hon lämnas galet tidigt eftersom jag börjar jobba kl 7. Tur i oturen att hon är en morgonpigg liten skrutta :)

I övrigt har det inte hänt så mycket sedan sist. Jag är trött och orkar nada, Jonas var hemma i helgen och det var underbart. Jag sov mycket då :) Vi räknade alla ord Emilia kunde säga och kom fram till att det var 12 inkl djurläten. Det är ju knappast perfekt uttal men vi förstår vad hon säger iaf och det är ju ett steg i rätt riktning. Favoritordet är "dakt" som betyder tack och det springer hon omkring och säger dagarna i ända. Hon tackar för allt så hon lever upp till sitt namn som betyder artig ;)

När nu ska jag sova, klockan närmar sig 20 med stormsteg och jag har gäspat i några timmar nu. Får se när orken att skriva infinner sig igen. Förhoppningsvis snart :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lite av allt, men mest om min bebis

Bloggen om mig och min familj blandat med lite av allt annat

RSS 2.0