En högst personlig åsikt

Helt apropå ingenting men jag tänkte på det innan idag. Jag tycker att tatueringar är fult, alltid, överallt och på alla. Det verkar som om många tatuerar sig när de är i någon form av kris, tex vid en separation eller förändring. Min tanke är att om man nu vill föreviga tex ett citat är det inte bättre att rama in det snyggt och sätta upp det på väggen? Likaså om det är ett fint motiv av något? Det är ju rätt svårt att ångra något som är inristat i huden. Och det som är snyggt på ung och slät hud ser nog inte lika bra ut på gammal och rynkig jud ;)
Nu menar jag inte att alla tatuerar sig när de krisar, det finns ju massor av människor som tycker det är fint men jag gör det inte. Samma med piercingar på märkliga ställen som tungan eller mellan ögonen. Tycker det ser lite onödigt smärtsamt ut.
Fast jag kanske tycker annorlunda om något år, när jag var yngre tyckte jag både tatueringar och piercingar var snyggt men jag gjorde inte något av det (förutom öronen) och det är jag glad för idag :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lite av allt, men mest om min bebis

Bloggen om mig och min familj blandat med lite av allt annat

RSS 2.0