En härlig helg, besök hos dagmamma och semester

Sedan mannen kom hem i fredags har det hänt massor känns det som. Vi somnade tidigt på fredagkvällen efter en tröttsam vecka, mannen var trött av jobbet och jag var trött av alla tidiga morgnar som Emilia drog upp mig på. Lördagen spenderade jag på jobb medan Jonas och Emilia mös här hemma. Sedan lämnade han Emilia hos mina föräldrar och när jag ko hem så var et bara att hoppa in i duschen för att göra sig i ordning för kräftmys hemma hos Janne och Jessica. Så trevligt det var och riktigt mysigt. De hade gjort det så fint och det kändes otroligt lyxigt för oss småbarnsföräldrar att komma iväg på lite festligheter med bordsplacering, god mat och trevligt sällskap. Men som de småbarnsföräldrar vi är så blev vi naturligtvis trötta tidigt och åkte hemåt vid midnatt.
Eftersom lillfisen sov hos mormor och morfar fick vi lyxigt nog sovmorgon på söndagen :) Det är vi knappast bortskämda med, Emilia är en morgonpigg liten plutt. Vi skötte lite ärenden på center syd innan vi for till Teckomatorp för att äta middag och hämta hem vår lilla skatt.

Idag har vi vart och hälsat på Emilias blivande dagmamma. Planen var från början att Emilia skulle börja på förskola i januari men vi har den senaste tiden känt att varken hon eller vi är redo för att hon ska gå på förskola så när vi hörde talas om att en väldigt omtyckt dagmamma här på området för tillfället endast hade två barn så valde vi att ta en plats där tidigare istället för att riskera att hon hamnar på en förskola i en stor grupp som hon inte är redo för. Till att börja med så ska hon endast gå två gånger i veckan och jag börjar jobba 50 %. Sen till våren får vi se om hon vill gå mer och om jag behöver jobba mer. Än så länge klarar vi oss och vi vill gärna ha henne hemma så mycket som möjligt. Men jag tror knappast vi behöver oroa oss för att hon inte ska trivas hos dagmamman. Idag när vi var där och hälsade på fann hon sig tillrätta snabbt och verkade trivas med de andra barnen, en liten kille på 16 månader och en tjej på 5 år.
Men visst känns det lite i mammahjärtat, hon kommer vara 13,5 månader när inskolningen börjar och 14 månader när hon ska börja på riktigt.

Förutom att vara barnfria och hälsat på dagmamma så har vi även bokat en resa till Dubai och Abu dahbi i januari. Svägerskan med familj flyttade dit i juli då hennes man jobbar där nere. Perfekt ursäkt för att åka på vintersemester ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lite av allt, men mest om min bebis

Bloggen om mig och min familj blandat med lite av allt annat

RSS 2.0